КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 липня 2022 р. № 836
Київ
Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо користування надрами
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України щодо користування надрами зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім абзацу другого підпункту 2 пункту 3 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності через шість місяців з дня опублікування цієї постанови.
Прем’єр-міністр України
Д. ШМИГАЛЬ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 липня 2022 р. № 836
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України щодо користування надрами
1. У Методиці визначення початкової ціни продажу на аукціоні спеціального дозволу на право користування надрами, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 р. № 1374 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 42, ст. 2772; 2020 р., № 81, ст. 2612):
1) пункт 1 доповнити абзацами такого змісту:
“Для розрахунку початкової ціни дозволу родовища або ділянки надр, де запаси (ресурси) корисних копалин затверджені (апробовані) в установленому порядку або обліковані державним балансом корисних копалин, застосовується формула, зазначена у пункті 5 цієї Методики.
Розрахунок початкової ціни дозволу родовища або ділянки надр, де відсутні затверджені (апробовані) в установленому порядку запаси (ресурси) корисних копалин або не обліковані державним балансом корисних копалин, здійснюється згідно з пунктом 9 цієї Методики відповідно до встановлених значень плати за рік користування площею ділянки надр корисних копалин визначених категорій.”;
2) пункт 2 доповнити абзацами такого змісту:
“У разі розширення меж ділянки надр, на яку надано спеціальний дозвіл, об’єктом обчислення початкової ціни дозволу є виключно площа ділянки надр, на яку здійснюється таке розширення, або обсяг товарної продукції гірничого підприємства ⸺ корисної копалини (мінеральної сировини) родовища або ділянки надр, наявний на ділянці надр, на яку здійснюється таке розширення.
У разі розширення меж ділянки надр, на яку надано спеціальний дозвіл, не пов’язаний з видобуванням корисних копалин, об’єктом обчислення є виключно обсяг (об’єм, площа) підземних споруд, геологічних територій, об’єктів, на який (яку) здійснюється таке розширення.”;
3) пункт 3 викласти в такій редакції:
“3. Для визначення обсягу товарної продукції гірничого
підприємства — корисної копалини (мінеральної сировини) родовища або ділянки надр, де запаси (ресурси) корисних копалин затверджені (апробовані) в установленому порядку або обліковані державним балансом корисних копалин, використовуються дані, які встановлені на дату розрахунку, за пріоритетністю у такому порядку:
1) у протоколах Державної комісії по запасах корисних копалин
(далі — ДКЗ) за результатами проведення державної експертизи та оцінки запасів (ресурсів) корисних копалин (крім підземних вод);
2) державному балансі корисних копалин (крім підземних вод);
3) в актах та протоколах експертної оцінки ресурсів підготовлених і виявлених обʼєктів Держгеонадр, протоколах наукової ради з прогнозування, науково-технічних рад підприємств, що належать до сфери управління Держгеонадр (крім підземних вод).
Обсяг товарної продукції для об’єктів підземних вод визначається відповідно до пункту 7 цієї Методики з урахуванням обсягів відбору (прогнозного відбору) вод з водозабірних споруд, який буде зазначено в особливих умовах дозволу на користування надрами.
У разі врахування державним балансом запасів (ресурсів) корисних копалин у класифікації, що діяла до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 5 травня 1997 р. № 432 “Про затвердження Класифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр” (Офіційний вісник України, 1997 р., число 19, с. 104), обсяг товарної продукції гірничого підприємства ⸺ корисної копалини (мінеральної сировини) родовища або ділянки надр визначається за такими формулами:
для твердих корисних копалин:
Отп = А + В + С1 + С2 + ((P1 + Р2) х 0,25) + (Р3 х 0,125),
для ділянок нафтогазоносних надр:
Отп = А + В + С1 + С2 + (C3 х 0,25) + ((D1 + D2) х 0,125),
де Отп — обсяг товарної продукції гірничого підприємства — проектного видобутку корисної копалини (мінеральної сировини) родовища або ділянки надр;
А, В, С1 ⸺ обсяг балансових запасів;
С2 ⸺ обсяг попередньо оцінених запасів;
Р1, Р2 ⸺ обсяг перспективних ресурсів для твердих корисних копалин;
C3 ⸺ обсяг перспективних ресурсів для вуглеводнiв;
Р3 — обсяг прогнозних ресурсів для твердих корисних копалин;
D1, D2 ⸺ обсяг прогнозних ресурсів для вуглеводнiв;
0,25 ⸺ коефіцієнт, що застосовується для приведення обсягу перспективних ресурсів до балансових запасів;
0,125 ⸺ коефіцієнт, що застосовується для приведення обсягу прогнозних ресурсів до балансових запасів.
До обсягу товарної продукції гірничого підприємства ⸺ корисної копалини (мінеральної сировини) родовища або ділянки надр не включаються запаси корисних копалин, що перебувають в охоронних зонах транспортних магістралей, під населеними пунктами, територіями та об’єктами природно-заповідного фонду, де здійснення видобування неможливе.”;
4) у пункті 4:
абзац другий викласти в такій редакції:
“фактичній ціні реалізації природного газу, нафти і конденсату, оприлюдненій на офіційному веб-сайті Мінекономіки;”;
доповнити пункт після абзацу п’ятого новим абзацом такого змісту:
“У період воєнного стану дозволяється застосовувати ціну одиниці товарної продукції гірничого підприємства ⸺ видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) (Цо), яка була опублікована на офіційному веб-сайті Держгеонадр у кварталі, що передував введенню воєнного стану.”.
У зв’язку з цим абзац шостий вважати абзацом сьомим;
5) у пункті 6:
підпункт 1 після слів “солі кам’яної” доповнити словами “, солей калійних, солей магнієвих, ропи”;
абзаци п’ятий і шостий викласти в такій редакції:
“у разі, коли родовище нафти і газу включає розвідані запаси класу 111 та/або розвідані запаси класу 121 за результатами проведених геолого-економічних оцінок (ГЕО-1, ГЕО-2), ⸺ 0,0067;
у разі, коли на родовищі нафти і газу відсутні розвідані запаси класу 121 за результатами проведеної попередньої геолого-економічної оцінки (ГЕО-2) або проведена лише початкова геолого-економічна оцінка
(ГЕО-3), ⸺ 0,003.”;
6) пункт 9 викласти в такій редакції:
“9. Початкова ціна дозволу на геологічне вивчення ділянок надр корисних копалин, геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ та геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ, з подальшим видобуванням нафти і газу (промисловою розробкою родовищ), де запаси (ресурси) корисних копалин не затверджені (апробовані) в установленому порядку або не обліковані державним балансом корисних копалин, становить:
1) п’ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за 1 гектар відповідної ділянки надр для корисних копалин місцевого значення за рік користування;
2) сто п’ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за 1 гектар відповідної ділянки надр для корисних копалин загальнодержавного значення за рік користування (крім корисних копалин, зазначених у підпункті 3 цього пункту);
3) двісті неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за 1 гектар відповідної ділянки надр для кольорових, благородних, рідкіснометалевих, рідкісноземельних, розсіяних, радіоактивних металів, залізної та марганцевої руд, графіту та солі калійної, сировини ювелірної (крім бурштину) та сировини ювелірно-виробної за рік користування;
4) сімсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для горючих газоподібних та рідких корисних копалин (крім корисних копалин, зазначених у підпункті 5 цього пункту) за 1 кв. кілометр відповідної ділянки надр за рік користування;
5) двісті п’ятдесят неоподатковуваних мінімум доходів громадян для горючих газоподібних та рідких корисних копалин в межах континентального шельфу та виключної морської економічної зони
за 1 кв. кілометр відповідної ділянки надр за рік користування.”;
6) у пункті 10:
в абзаці першому слова “без проведення аукціону розмір збору становить” замінити словами “для родовищ або ділянок надр, де запаси (ресурси) корисних копалин затверджені (апробовані) в установленому порядку або обліковані державним балансом корисних копалин, початкова ціна дозволу становить”;
абзац третій замінити абзацами такого змісту:
“на геологічне вивчення ділянок надр корисних копалин —
10 відсотків початкової ціни дозволу на видобування корисних копалин;
на геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислову розробку родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, — 100 відсотків початкової ціни дозволу на видобування корисних копалин;”.
У зв’язку з цим абзаци четвертий і п’ятий вважати відповідно абзацами п’ятим і шостим.
2. Методику визначення вартості геологічної інформації, отриманої за рахунок коштів державного бюджету, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1075 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 95, cт. 3141), викласти в такій редакції:
“ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 грудня 2008 р. № 1075
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України)
від 26 липня 2022 р. № 836)
МЕТОДИКА
визначення вартості геологічної інформації, отриманої
за рахунок коштів державного бюджету
1. Визначення вартості геологічної інформації здійснюється з метою компенсації витрат держави за раніше проведені геологорозвідувальні роботи. Така компенсація справляється виключно у разі отримання спеціального дозволу на користування надрами як плата за вторинну (оброблену) геологічну інформацію.
Розмір такої плати за вторинну (оброблену) геологічну інформацію становить 6 відсотків ціни спеціального дозволу на користування надрами, що визначається на аукціоні (електронних торгах), або розміру плати (збору) під час надання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону (електронних торгів).
2. Первинна (необроблена) геологічна інформація, що є державною власністю, надається для ознайомлення в місцях її зберігання безоплатно з одночасним інформуванням Держгеонадр. За власний кошт заявник має право виготовити цифрову копію такої геологічної інформації для проведення її самостійної обробки чи інтерпретації. Цифровий образ, створений в результаті виготовлення такої копії, є власністю держави, а право користування (невиключне) копією належить заявнику.
Первинна геологічна інформація, що є державною власністю, яка руйнується в процесі проведення обробки внаслідок її фізичних властивостей (кам’яний матеріал), надається заявнику для дослідження після завчасної компенсації ним витрат держави з її отримання, визначеної відповідно до кількості, виду та розміру зразка, виходячи з таких фіксованих значень:
1) за зразок керну завдовжки до 10 сантиметрів:
отриманий з глибини до 500 метрів ⸺ п’ять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
отриманий з глибини більше 500 метрів до 750 метрів ⸺
п’ятнадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
отриманий з глибини більше 750 метрів до 1000 метрів ⸺
двадцять п’ять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
отриманий з глибини більше 1000 метрів до 2000 метрів —
двісті п’ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
отриманий з глибини понад 2000 метрів — п’ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) за пробу з подрібненого керну (залишки проби, дублікат проби чи лабораторна наважка проби) — 25 відсотків ціни зразка завдовжки до
10 сантиметрів з відповідної глибини.
3. Копія звіту з описом вторинної (обробленої) геологічної інформації, отриманої в результаті аналізу первинної (необробленої) геологічної інформації, що є державною власністю, яка руйнується в процесі проведення обробки внаслідок її фізичних властивостей (кам’яний матеріал), передається в обов’язковому порядку на зберігання до Держгеонадр.”.
3. У Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня
2011 р. № 615 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 45, ст. 1832; 2020 р., № 23, cт. 844, № 97, ст. 3147; 2021 р., № 56, ст. 3464, № 90, ст. 5821):
1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:
“Термін “кінцевий бенефіціарний власник” вживається у значенні, наведеному у Законі України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”.”;
2) у пункті 8:
абзаци четвертий — шостий виключити;
абзац шістнадцятий викласти в такій редакції:
“Для отримання дозволу без проведення аукціону заявник подає органові з питань надання дозволу заяву разом з документами, зазначеними у додатку 1, у паперовій або електронній формі (далі ⸺ заява). Заява разом з документами, зазначеними у додатку 1, підписується відповідно до законодавства про електронний документообіг з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”. В електронній формі заява та документи надсилаються на електронну адресу Держгеонадр, зазначену на її офіційному веб-сайті, а після набрання чинності Порядком функціонування електронного кабінету надрокористувача подаються через електронний кабінет надрокористувача. Порядок функціонування електронного кабінету надрокористувача затверджується Міндовкіллям.”;
абзац сімнадцятий після слів “(номер телефону, адреса електронної пошти)” доповнити словами “, актуальна інформація (дані) на дату подання заяви, що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, — прізвище, ім՚я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі коли кінцевий бенефіціарний власник іноземець є громадянином (підданим) декількох країн — усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно паспорта громадянина України для виїзду за кордон, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу) або обґрунтована причина його (їх) відсутності”;
3) абзац восьмий пункту 10 після слів “з питань надання дозволу” доповнити словами і цифрами “з урахуванням економічно обґрунтованих граничних строків робіт за окремими групами корисних копалин згідно з додатком 5 і основних видів робіт згідно з додатком 6”;
4) у пункті 13:
абзац четвертий доповнити реченням такого змісту: “У період воєнного стану повідомлення про розмір такого збору за надання дозволу надсилається на електронну адресу, зазначену у заяві.”;
абзац шостий після слів і цифр “(Офіційний вісник України,
2018 р., № 91, ст. 3019)” доповнити словами “, згідно з реквізитами Держгеонадр, зазначеними в повідомленні про розмір збору за надання спеціального дозволу”;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
“Плата за вторинну (оброблену) геологічну інформацію здійснюється протягом 45 календарних днів з дати надіслання рекомендованого повідомлення про розмір збору за надання спеціального дозволу.”;
5) у пункті 14:
після абзацу п’ятого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
“У період воєнного стану строки подання заяви про продовження строку дії дозволу вважаються продовженими на такий період та продовжуються на три місяці після припинення або скасування воєнного стану.”.
У зв’язку з цим абзаци шостий ⸺ шістнадцятий вважати відповідно абзацами сьомим ⸺ сімнадцятим;
доповнити пункт абзацами такого змісту:
“Дозволи та строки, встановлені відповідними угодами про умови користування надрами, строк дії яких закінчився у період воєнного стану, вважаються такими, що продовжили свою дію автоматично на цей період та протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.
Строки дії інших дозволів, чинних на момент введення воєнного стану, та строки виконання робіт на ділянці надр встановлені відповідними угодами про умови користування надрами, продовжуються автоматично на строк дії воєнного стану.”;
6) у пункті 15:
після абзацу восьмого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
“відсутності в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або інформації про його відсутність та/або наявність розбіжностей між відомостями про кінцевого бенефіціарного власника, які містяться в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, з інформацією (даними), що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, поданою заявником, а у випадку зареєстрованого іноземного представництва — інформації про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до Закону України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях”.ˮ.
У зв’язку з цим абзаци дев’ятий ⸺ чотирнадцятий вважати відповідно абзацами десятим ⸺ п’ятнадцятим;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
“відсутності в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або інформації про його відсутність та/або наявність розбіжностей між відомостями про кінцевого бенефіціарного власника, які містяться в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, з інформацією (даними), що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, поданою заявником, а у випадку зареєстрованого іноземного представництва — інформації про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до Закону України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях”.”;
7) у пункті 16:
після абзацу восьмого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
“актуальна інформація (дані) на дату подання заяви, що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, — прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі коли кінцевий бенефіціарний власник іноземець є громадянином (підданим) декількох країн — усі країни йогогромадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно паспорта громадянина України для виїзду за кордон, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу) або обґрунтована причина його (їх) відсутності.”.
У зв’язку з цим абзаци дев’ятий — чотирнадцятий вважати відповідно абзацами десятим — п’ятнадцятим;
після абзацу чотирнадцятого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
“актуальна інформація (дані) на дату подання заяви, що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, — прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі коли кінцевий бенефіціарний власник іноземець є громадянином (підданим) декількох країн — усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно паспорта громадянина України для виїзду за кордон, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу) або обґрунтована причина його (їх) відсутності.”.
У зв’язку з цим абзац п’ятнадцятий вважати абзацом шістнадцятим;
8) у пункті 17:
після абзацу тринадцятого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
“актуальною інформацією (даними) на дату подання заяви, що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, — прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі коли кінцевий бенефіціарний власник іноземець є громадянином (підданим) декількох країн — усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно паспорта громадянина України для виїзду за кордон, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу) або обґрунтована причина його (їх) відсутності.”.
У зв’язку з цим абзаци чотирнадцятий — двадцятий вважати відповідно абзацами п’ятнадцятим — двадцять першим;
в абзаці п’ятнадцятому слово і цифру “підпунктом 3” замінити словами і цифрами “підпунктами 2 і 3”;
абзац двадцятий викласти в такій редакції:
“Внесення змін до угоди про умови користування ділянкою здійснюється органом з питань надання дозволу у разі наявності в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або інформації про його відсутність, а у випадку зареєстрованого іноземного представництва — інформації про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до Закону України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях” без внесення змін до дозволу за наявності інформації органів державного геологічного контролю про відсутність порушень надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.”;
доповнити пункт абзацами такого змісту:
“Під час внесення змін до угоди про умови користування надрами, яка є невід’ємною частиною дозволу, забороняється продовження строків виконання робіт на ділянці надр, крім випадків, визначених цим пунктом.
Надрокористувач має право (не більше одного разу з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2022 р. № 836 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо користування надрами”) на продовження граничних строків виконання робіт щодо дослідно-промислової розробки та/або видобування корисних копалин на 24 місяці (у разі розробки родовищ корисних копалин відкритим способом) або на 36 місяців (у разі розробки родовищ корисних копалин підземним або комбінованим способом) від строку, встановленого угодою про умови користування надрами, що укладалася між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем, у разі наявності таких підстав:
під час оформлення в установленому порядку речових прав на земельну ділянку для потреб, пов’язаних з користуванням надрами, що розташована в межах площі спеціального дозволу на користування надрами, виникла затримка з їх отриманням, що підтверджується відсутністю рішення або негативним рішенням розпорядника та/або власника земельної ділянки за зверненням надрокористувача в установленому законодавством порядку;
дія форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), засвідчених Торгово-промисловою палатою України або уповноваженими нею регіональними торгово-промисловими палатами в установленому порядку (на строк дії таких обставин);
зупинення дії та/або анулювання дозволу, яке визнане незаконним (безпідставним) відповідно до рішення суду, що набрало законної сили (на строк такого зупинення дії та/або анулювання);
відсутність промислового припливу вуглеводнів за результатами буріння свердловини, про що зазначено у паспорті такої свердловини.
Додатково, за заявою суб’єкта господарювання, продовжуються граничні строки виконання програми робіт на період воєнного стану та 18 місяців після закінчення форс-мажорних обставин, викликаних агресією Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану, та які засвідчені Торгово-промисловою палатою України або уповноваженими нею регіональними торгово-промисловими палатами в установленому порядку.”;
9) у пункті 19:
після абзацу сьомого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
“відсутність в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або інформації про його відсутність та/або наявність розбіжностей між відомостями про кінцевого бенефіціарного власника, які містяться в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, з інформацією (даними), що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, поданою заявником, а у випадку зареєстрованого іноземного представництва — інформації про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до Закону України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузяхˮ.”.
У зв’язку з цим абзаци восьмий ⸺ одинадцятий вважати відповідно абзацами дев’ятим ⸺ дванадцятим;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
“відсутність в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або інформації про його відсутність та/або наявність розбіжностей між відомостями про кінцевого бенефіціарного власника, які містяться в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, з інформацією (даними), що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, поданою заявником, а у випадку зареєстрованого іноземного представництва — інформації про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до Закону України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях”.”;
10) пункт 21 після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:
“7) відсутності в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або інформації про його відсутність та/або наявність розбіжностей між відомостями про кінцевого бенефіціарного власника, які містяться в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, з інформацією (даними), що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, поданою заявником, а у випадку зареєстрованого іноземного представництва — інформації про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до Закону України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях”.”.
У зв’язку з цим абзаци восьмий — тринадцятий вважати відповідно абзацами дев’ятим — чотирнадцятим;
11) у додатку 1 до Порядку:
у графі “Найменування документа”:
у пункті 1 абзац перший виключити;
у пункті 2:
абзац перший виключити;
абзац другий замінити абзацами такого змісту:
“пояснювальна записка з характеристикою об’єкта, стану його геологічного вивчення, методу розробки, обґрунтуванням необхідності використання надр, із зазначенням потужності підприємства та обов’язковим зазначенням відомостей щодо протоколів Державної комісії по запасах корисних копалин (Української територіальної комісії по запасах корисних копалин, центральної комісії по запасах корисних копалин, науково-технічних/технічних рад) про затвердження (апробацію) запасів, реєстраційні дані з висновку про оцінку впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” (реєстраційний номер справи, номер висновку, дата видачі та дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля), який визначає допустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження;
відомості з відповідних інформаційно-комунікаційних систем — електронних баз даних протоколів затвердження запасів корисних копалин, висновків з оцінки впливу на довкілля”.
У зв’язку з цим абзаци третій — п’ятнадцятий вважати відповідно абзацами четвертим — шістнадцятим;
абзаци чотирнадцятий і шістнадцятий виключити;
у пункті 3 графу викласти в такій редакції:
“пояснювальна записка з характеристикою об’єкта та обґрунтуванням необхідності використання надр (для комерційного використання надр), яка містить інформацію щодо права державної власності, а також наявності у заявника відповідної кваліфікації, матеріально-технічних та фінансових можливостей для користування нафтогазоносними надрами з метою створення споруд для підземного зберігання нафти, газу та реєстраційні дані з висновку про оцінку впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” (реєстраційний номер справи, номер висновку, дата видачі та дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля), який визначає допустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження;
техніко-економічне обґрунтування доцільності створення та використання підземних сховищ нафти, газу та продуктів їх переробки;
каталог географічних координат кутових точок ділянки надр (в системі WGS 84 з точністю не менше однієї десятої секунди) та її площа (у разі зберігання нафти і газу ділянка нафтогазоносних надр повинна повністю охоплювати створене підземне сховище);
оглядова карта (масштаб більш як 1:200000);
ситуаційний план з нанесеними межами площі ділянки надр та географічними координатами її кутових точок (в системі WGS 84 з точністю не менше однієї десятої секунди) у масштабі, який дає змогу перевірити правильність визначення координат”;
у пункті 4 абзац перший виключити;
у тексті додатка слова і цифру “(похибка — менш як 1 секунда)” замінити словами і цифрами “(в системі WGS 84 з точністю не менше однієї десятої секунди)”;
12) доповнити Порядок додатками 5 і 6 такого змісту:
4. У Порядку проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. № 993 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 88, ст. 2825):
1) у пункті 2:
в абзаці третьому слова “або аукціону за методом покрокового зниження початкової ціни та подальшого подання цінових пропозицій” виключити;
абзац одинадцятий виключити;
абзац двадцятий викласти в такій редакції:
“Початкова ціна лота повторного аукціону становить 75 відсотків початкової ціни цього лота.”;
після абзацу двадцятого доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
“Початкова ціна лота повторних аукціонів, якщо вони не відбулися з підстав позбавлення переможця права на отримання дозволу згідно з пунктом 30 цього Порядку, становить 100 відсотків початкової ціни цього лота.
Початкова ціна лота другого повторного аукціону становить
50 відсотків початкової ціни цього лота.”.
У зв’язку з цим абзаци двадцять перший — тридцять другий вважати відповідно абзацами двадцять третім — тридцять четвертим;
абзац двадцять п’ятий виключити;
після абзацу тридцять третього доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
“Перелік ділянок надр (родовищ корисних копалин), які мають стратегічне значення для сталого розвитку економіки та обороноздатності держави, що надаватимуться у користування шляхом проведення аукціонів з продажу дозволів, затверджується Кабінетом Міністрів України з урахуванням переліку металічних руд та неметалічних корисних копалин, які мають стратегічне значення для сталого розвитку економіки та обороноздатності держави, схваленого рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 16 липня 2021 р. “Про стимулювання пошуку, видобутку та збагачення корисних копалин, які мають стратегічне значення для сталого розвитку економіки та обороноздатності держави”, введеного в дію Указом Президента України від 23 липня 2021 р. № 306.
Термін “кінцевий бенефіціарний власник” вживається у значенні, наведеному у Законі України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”.”.
У зв’язку з цим абзац тридцять четвертий вважати абзацом тридцять шостим;
2) пункт 10 доповнити абзацом такого змісту:
“Ділянки надр (родовища корисних копалин), які мають стратегічне значення для сталого розвитку економіки та обороноздатності держави, виставляються на аукціон лише у межах переліку таких ділянок надр (родовищ корисних копалин), що затверджені Кабінетом Міністрів України.”;
3) у пункті 13:
в абзаці третьому цифри “50” замінити цифрами “20”;
в абзаці четвертому цифри “30” замінити цифрами “15”;
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
“Другий повторний аукціон оголошується протягом трьох робочих днів після визнання повторного аукціону таким, що не відбувся, та проводиться через 15 календарних днів з дати розміщення оголошення про проведення другого повторного аукціону, включаючи день розміщення оголошення про аукціон в системі електронних торгів з продажу дозволів та на офіційному веб-сайті Держгеонадр.”;
абзац шостий виключити;
4) у пункті 15:
у підпункті 2:
абзац третій викласти в такій редакції:
“ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;”;
після абзацу третього доповнити підпункт новим абзацом такого змісту:
“актуальну інформацію (дані) на дату подання заяви, що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, — прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі коли кінцевий бенефіціарний власник іноземець є громадянином (підданим) декількох країн — усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно паспорта громадянина України для виїзду за кордон, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу) або обґрунтована причина його (їх) відсутності;”.
У зв’язку з цим абзаци четвертий — дев’ятий вважати відповідно абзацами п’ятим — десятим;
у підпункті 3:
абзац четвертий викласти в такій редакції:
“реєстраційний номер представництва іноземної юридичної особи, зареєстрованої в установленому законодавством порядку на території України (за наявності);”;
після абзацу четвертого доповнити підпункт новим абзацом такого змісту:
“актуальну інформацію (дані) на дату подання заяви, що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, — прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі коли кінцевий бенефіціарний власник іноземець є громадянином (підданим) декількох країн — усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно паспорта громадянина України для виїзду за кордон, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу) або обґрунтована причина його (їх) відсутності;”.
У зв’язку з цим абзаци п’ятий — десятий вважати відповідно абзацами шостим — одинадцятим;
5) пункт 16 після абзацу третього доповнити новими абзацами такого змісту:
“Розмір гарантійного внеску становить 20 відсотків початкової ціни лота, але не менше 5000000 (п’яти мільйонів) гривень для корисних копалин, які мають стратегічне значення для сталого розвитку економіки та обороноздатності держави, 10000000 (десяти мільйонів) гривень ⸺ для вуглеводнів та 500000 (п’ятисот тисяч) гривень ⸺ для інших корисних копалин (крім лота з продажу спеціального дозволу на геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислову розробку, видобування підземних вод (у тому числі мінеральних) для всіх потреб).
Якщо розмір гарантійного внеску більший за ціну реалізації лота, то виплата різниці здійснюється згідно з пунктом 32 цього Порядку.
Якщо повторні аукціони проводяться у зв’язку з визнанням аукціону таким, що не відбувся, з підстав позбавлення переможця права на отримання дозволу у випадках, передбачених пунктом 30 цього Порядку, розмір гарантійного внеску для цього лота на повторних аукціонах становить 40 відсотків початкової ціни лота, але не менше відповідних сум, зазначених у цьому пункті.”.
У зв’язку з цим абзаци четвертий — шостий вважати відповідно абзацами сьомим — дев’ятим;
6) пункт 18 після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:
“відсутності в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або інформації про його відсутність та/або наявності розбіжностей між відомостями про кінцевого бенефіціарного власника, які містяться в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, з інформацією (даними), що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, поданою заявником, а у випадку зареєстрованого іноземного представництва — інформації про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до Закону України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях”.ˮ.
У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим;
7) пункт 20 виключити;
8) у пункті 22:
слова “, за умови відсутності оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті” виключити;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
“Учасник з наступною після найвищої ціни ціновою пропозицією не може відмовитися від очікування до повного завершення аукціону.”;
9) у пункті 26:
в абзаці десятому слова “код згідно з ЄДРПОУ” замінити словами “ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України”, а слова “код зареєстрованого представництва іноземної юридичної особи згідно з ЄДРПОУ” замінити словами “реєстраційний номер представництва іноземної юридичної особи, зареєстрованої в установленому законодавством порядку на території України”;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
“інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи/іноземної юридичної особи або інформація про причину його відсутності.”;
10) в абзаці третьому пункту 27 слова “може бути підписаний” замінити словом “підписується”;
11) пункт 28 після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:
“Договір підписується відповідно до законодавства про електронний документообіг з накладенням на нього кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.”.
У зв’язку з цим абзаци другий — сьомий вважати відповідно абзацами третім — восьмим;
12) абзац четвертий пункту 29 викласти в такій редакції:
“Компенсація вартості геологічної інформації здійснюється згідно з реквізитами Держгеонадр, зазначеними в протоколі електронного аукціону, переможцем аукціону протягом 30 робочих днів з дня укладення договору купівлі-продажу дозволу або договору купівлі-продажу дозволу з відкладальною обставиною.”;
13) пункт 30 доповнити абзацом такого змісту:
“відсутності в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або інформації про його відсутність та/або наявності розбіжностей між відомостями про кінцевого бенефіціарного власника, які містяться в публічному доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, з інформацією (даними), що дає змогу встановити кінцевого бенефіціарного власника, поданою заявником, а у випадку зареєстрованого іноземного представництва — інформації про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до Закону України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях”.”;
14) в абзаці четвертому пункту 31 слова “, або учасник, який зробив ставку за умови відсутності належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування або натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті” виключити;
15) у пункті 32:
абзац перший викласти в такій редакції:
“32. Гарантійний внесок або його частина, що дорівнює ціні реалізації лота (якщо розмір гарантійного внеску більший за ціну реалізації лота), сплачений (сплачена) переможцем, перераховується організатором (оператором) до державного бюджету протягом п’яти робочих днів після опублікування протоколу. Якщо розмір гарантійного внеску більший за ціну реалізації лота, то різниця між частиною, перерахованою до державного бюджету, та сплаченим гарантійним внеском повертається переможцю протягом п’яти робочих днів з дня отримання ним дозволу.”;
абзац третій викласти в такій редакції:
“Якщо аукціон не відбувся або лот знято з продажу відповідно до цього Порядку, гарантійний внесок підлягає поверненню учасникам протягом п’яти робочих днів з наступного дня після визнання аукціону таким, що не відбувся, або зняття лота з продажу, крім випадків, передбачених пунктами 30, 33 та абзацом четвертим пункту 34 цього Порядку. У випадках, передбачених пунктами 30, 33 та абзацом четвертим пункту 34 цього Порядку, гарантійні внески учасників перераховуються організатором (оператором) до державного бюджету.”;
16) в абзаці другому пункту 36 слова “аукціон за методом покрокового зниження початкової ціни та подальшого подання цінових пропозицій” замінити словами “другий повторний аукціон”.