• Портал VOBU
  • Архів номерів
  • ІПК ДПСУ
  • Онлайн-практикуми
  • АгроVOBU
  • Передплата газети

TOMBAR

Document.VOBU.ua
Акція від ВОБУ
На захисті України
відтепер статті газети в аудіо
  • ПКУ
  • За видавниками
    • Верховна Рада
    • Кабінет Міністрів
    • Податкова
    • Міністерства
      • Мінфін
      • Мінекономіки
      • Мін’юст
      • Мінсоцполітики
      • Мінагрополітики
      • МОЗ
      • Мінгромад
      • МОН
      • Міненергетики
      • Мінінфраструктури
      • Мінпраці
    • Національний банк
    • Фонд соцстрахування
    • Держказначейство
    • Судові органи
    • Інші держоргани
      • Держпраці
      • Митна служба
      • Держкомзем
      • Держкомбуд
    • Міжнародні договори
  • За типами
    • Кодекси України
    • Закони
    • Постанови КМУ
    • Постанови
    • Накази
    • Листи
    • Інші документи
  • За напрямками
    • Бухгалтерський облік
      • Національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку
      • МСФЗ та МСБО
      • Інвентаризація
      • Методичні рекомендації з бухобліку
      • Бухоблік в бюджетних установах
    • Трудові відносини
      • Відпустки
      • Оплата праці
    • Податки
      • Адміністрування податків
      • Акциз
      • ПДВ
      • Трансфертне ціноутворення
      • Угоди про уникнення подвійного оподаткування
      • Узагальнюючі податкові консультації
    • Відрядження
    • Грошовий обіг
      • Валюта і валютні операції
    • РРО, каса
    • Земельні відносини
    • Нерухомість
    • Оренда
  • За галузями
    • Автомобільні перевезення
    • Промисловість
      • Добувна промисловість
      • Оборонна промисловість
    • Сільське господарство
    • ЗЕД
      • Угоди про вільну торгівлю
    • Бюджет
    • Будівництво
    • Освіта
    • Охорона здоров’я
  • Корисна інформація
    • Словник бухгалтерських термінів
    • Державні класифікатори
    • Довідкова інформація
    • Бланки та шаблони документів
No Result
View All Result
  • ПКУ
  • За видавниками
    • Верховна Рада
    • Кабінет Міністрів
    • Податкова
    • Міністерства
      • Мінфін
      • Мінекономіки
      • Мін’юст
      • Мінсоцполітики
      • Мінагрополітики
      • МОЗ
      • Мінгромад
      • МОН
      • Міненергетики
      • Мінінфраструктури
      • Мінпраці
    • Національний банк
    • Фонд соцстрахування
    • Держказначейство
    • Судові органи
    • Інші держоргани
      • Держпраці
      • Митна служба
      • Держкомзем
      • Держкомбуд
    • Міжнародні договори
  • За типами
    • Кодекси України
    • Закони
    • Постанови КМУ
    • Постанови
    • Накази
    • Листи
    • Інші документи
  • За напрямками
    • Бухгалтерський облік
      • Національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку
      • МСФЗ та МСБО
      • Інвентаризація
      • Методичні рекомендації з бухобліку
      • Бухоблік в бюджетних установах
    • Трудові відносини
      • Відпустки
      • Оплата праці
    • Податки
      • Адміністрування податків
      • Акциз
      • ПДВ
      • Трансфертне ціноутворення
      • Угоди про уникнення подвійного оподаткування
      • Узагальнюючі податкові консультації
    • Відрядження
    • Грошовий обіг
      • Валюта і валютні операції
    • РРО, каса
    • Земельні відносини
    • Нерухомість
    • Оренда
  • За галузями
    • Автомобільні перевезення
    • Промисловість
      • Добувна промисловість
      • Оборонна промисловість
    • Сільське господарство
    • ЗЕД
      • Угоди про вільну торгівлю
    • Бюджет
    • Будівництво
    • Освіта
    • Охорона здоров’я
  • Корисна інформація
    • Словник бухгалтерських термінів
    • Державні класифікатори
    • Довідкова інформація
    • Бланки та шаблони документів
No Result
View All Result
Document.VOBU.ua
No Result
View All Result
Home За типами Листи

Лист Мінінфраструктури від 21.02.2017 р. № 1441/18/10-17 [Щодо списання палива і мастильних матеріалів суб’єктом господарювання]

10.11.2017
у Листи, Мінінфраструктури
0
0
SHARES
605
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Print Friendly, PDF & Email

МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 21.02.2017 р. № 1441/18/10-17

Міністерство інфраструктури України <…> розглянуло лист <…> і повідомляє.

Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті затверджено наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. № 43 (далі – Норми).

У розділі “Загальні положення” Норм визначено, що Норми призначені для планування потреби підприємств, організацій та установ у пально-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії і раціонального використання нафтопродуктів, об’єктивно визначають порядок встановлення базових лінійних норм на основі централізовано зібраних даних із застосуванням механізму попередньої апробації в різноманітних природно-кліматичних, дорожніх та інших умовах в цілому в Україні (без конфлікту інтересів зацікавлених сторін: користувачів, водіїв і власників). При цьому забезпечується єдиний підхід щодо проведення суб’єктами господарювання розрахунків нормативних витрат палива для транспортних засобів, а також контроль правильності та обґрунтованості цих розрахунків.

Передмовою до Норм визначено, що нормативний документ призначений для підприємств, організацій та установ (юридичних осіб) різних форм власності, що діють на території України і експлуатують автомобілі.

Згідно з положеннями Норм, суб’єкти господарювання самостійно встановлюють нормативні витрати палива відповідно до конкретних умов експлуатації, виходячи з внутрішньої політики підприємства та на підставі визначеної ними фактичної потреби в рамках єдиної прозорої системи нормування.

Зокрема, пунктом 1.9 Норм передбачено, що конкретні значення нормативних витрат палива встановлюються підприємствами залежно від фактичних потреб (але не вище гранично допустимих значень), відповідно до певних умов експлуатації та за умови виконання ними певних визначених Нормами вимог. У пункті 3.5 Норм наведено вимоги та рекомендації щодо визначення суб’єктами господарювання фактичних потреб у паливі.

Але встановлення нормативних витрат палива, за визначенням, не може безпосередньо базуватися на фактичних обсягах витрат палива, що використовується автомобілем, як зазначається у листі № ПМ-13-799.

Дані щодо споживання палива, отримані під час експлуатації (зокрема, дані контрольних заїздів або відповідних обстежень тощо), не є підставою для встановлення базових лінійних норм або безпосередньо нормативних витрат палива. Однак ці дані можуть бути використані підприємствами для обґрунтування встановлення конкретних значень коригуючих коефіцієнтів (у регламентованих межах) при розрахунках нормативних витрат палива в певних умовах експлуатації, виявлення причин перевитрат палива, резервів економії тощо.

Фактична витрата палива коливається в широких межах залежно від багатьох чинників зі змінами умов експлуатації тощо. Ці коливання мають враховуватися застосуванням додаткових норм витрат палива та коригуючих коефіцієнтів, передбачених Нормами, під час розрахунків підприємством нормативних витрат палива.

Якщо фактична витрата палива суттєво відрізняється від нормативної, це може служити приводом для перевірки врахування всіх причетних чинників і, в разі потреби, змін у застосуванні коригувальних коефіцієнтів і значень норм додаткового споживання палива, щоб привести їх перелік і значення у відповідність із реальними умовами експлуатації (наприклад, експлуатація автомобіля переважно в умовах численних та тривалих заторів у місті тощо).

Такі розбіжності, однак, можуть вказувати і на наявність інших причин підвищеного споживання палива, наприклад: перевищення встановлених Правилами дорожнього руху обмежень швидкості, агресивний стиль водіння, низький тиск повітря в шинах, різноманітні технічні несправності, вибір нераціонального маршруту руху та/або часу роботи, що призводить до суттєвих простоїв у заторах, або нецільове використання палива.

Норми дають власникові змогу оперативно прийняти рішення щодо усунення чинників, які призводять до підвищеної витрати палива, та впровадження практики дотримання водіями економних методів керування транспортними засобами, більш ефективного й енергоощадного планування поїздок, проведення вчасного технічного обслуговування чи ремонту транспортних засобів тощо.

Система нормування витрат палива в експлуатації є також дійовим інструментом фіксації базового рівня споживання палива для реалізації програм навчання методів економічного водіння та наступного постійного підтримання водіями отриманих навичок, а також економії коштів, витрачених на програму такого навчання. Добре відомо, що навички економічного водіння водіїв із часом швидко втрачаються, тому система нормування є ефективним інструментом подальшого підтримування набутих навичок.

Слід зазначити, що необхідність розроблення Норм виникла внаслідок того, що суб’єкти господарювання списували паливо і мастильні матеріали на підставі довільно взятих даних. Відповідні звіти затверджували власні комісії підприємств, що не забезпечувало можливість об’єктивного підходу до нормування витрат нафтопродуктів, призводило до завищення норм (часто в декілька разів!) та численних зловживань.

Установлення підприємствами об’єктивних нормативних витрат палива відповідно до методології, що надається Нормами, є, безумовно, важливим для обґрунтованого визначення собівартості перевезень та в цілому собівартості продукції, що постачається споживачам автомобільним транспортом, собівартості послуг з перевезення пасажирів, аргументованого визначення бази оподаткування суб’єктів господарювання тощо. Але, на наш погляд, найважливіше те, що Норми є інструментом економії витрат енергетичних ресурсів в Україні.

Чинна система нормування забезпечує єдині методичні підходи до визначення нормативних витрат палива і мастильних матеріалів, дає змогу суб’єктам господарювання самостійно встановлювати їх нормативні витрати у певних межах залежно від умов експлуатації і водночас сприяє встановленню прозорих, справедливих і рівних відносин між власниками та водіями транспортних засобів.

У цілому Норми широко застосовуються організаціями та підприємствами України всіх форм власності, а також податковими органами й органами регулювання у відносинах із юридичними особами. На їх основі здійснюється встановлення тарифів на пасажирські перевезення, а також розподіл державних бюджетів, планування та розподіл організаціями своїх витрат на паливо для автомобілів.

Зокрема, Норми застосовують Державне управління справами Президента України, Управління справами Апарату Верховної Ради України, Міністерство юстиції України, Міністерство фінансів України, Міністерство інфраструктури України, Служба безпеки України, Міністерство внутрішніх справ України, Генеральна прокуратура України, Державна фіскальна служба України, Державна фінансова інспекція України, Вищий господарський суд України, Національний банк України, інші міністерства, центральні та місцеві органи виконавчої влади, численні організації, установи, підприємства та суб’єкти господарювання різних форм власності.

Принагідно зауважимо, що останнім дослідженням за проектом Clima East “Розвиток потенціалу у розробці Національної політики щодо регулювання викидів CO2 та споживання енергії дорожнім транспортом в Україні”, виконаним на замовлення Мінінфраструктури міжнародною групою експертів під керівництвом компанії Ricardo Energy & Environment (Великобританія) за підтримки Європейської Комісії, визначено, що державна система нормування споживання палива автомобільним транспортом в Україні виявилась ефективним засобом контролю та зниження витрат на паливо. За результатами дослідження рекомендовано забезпечити подальший розвиток чинної в Україні системи нормування споживання палива в експлуатації та її поширення на всі підприємства, які експлуатують автомобільний транспорт, як інструменту, що застосовується для контролю та зменшення надмірного використання палива автомобільним транспортом.

Отже, враховуючи наведене вище, вважаємо, що списання палива і мастильних матеріалів дорожнім транспортом суб’єктів господарювання незалежно від відомчої підпорядкованості, форми власності або форми оподаткування доцільно здійснювати відповідно до Норм за єдиною прозорою системою.

Застосування підприємством нормативних витрат палива, що перевищують гранично допустимі значення, встановлені Нормами, або безконтрольне списання палива і мастильних матеріалів за “фактичними витратами” є неприйнятним в Україні, оскільки це створює умови для зловживань.

Невикористання таких норм матиме серйозні негативні наслідки для економіки країни, частина яких описана вище, зокрема: підвищення собівартості транспортних послуг і в цілому продукції, що перевозиться автомобільним транспортом, ухилення суб’єктів господарювання від сплати податків, нецільове використання палива, в цілому надмірне та неефективне споживання Україною енергетичних ресурсів тощо.

Дорожній транспорт є найбільшим споживачем моторних палив, що переважно імпортуються в Україну. Питання економії енергетичних ресурсів дорожнім транспортом – важлива складова національної енергетичної безпеки. Крім того, зменшення питомого споживання енергії та викидів парникових газів дорожнім транспортом є однією з ключових складових виконання міжнародних зобов’язань України у сфері зміни клімату.

З огляду на викладене, вважаємо за доцільне підтримати вимоги органів Державної фіскальної служби України щодо обов’язковості списання витрат палива і мастильних матеріалів дорожнім транспортом, а також здійснення контролю правильності та обґрунтованості цих розрахунків суб’єктами господарювання незалежно від відомчої підпорядкованості, форми власності або форми оподаткування за єдиною прозорою системою, що досягається завдяки застосуванню Норм.

Насамкінець зазначаємо, що питання оподаткування, порушені у листі <…>, належать до компетенції Державної фіскальної служби України.

В. о. Міністра
Ю. Лавренюк

Теги: пальне
Попередня публікація

Порядок надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування України застрахованим особам у разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або незалежної професійної діяльності, затверджений постановою Правління Фонду соцстрахування від 10.10.2017 р. № 54

Наступна публікація

Порядок заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 28.02.2017 р. № 307

Наступна публікація

Порядок заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 28.02.2017 р. № 307

Залишити відповідь Скасувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

No Result
View All Result

Недавні записи

  • Постанова КМУ від 22.08.2025 р. “Деякі питання державної установи “Офіс із залучення та підтримки інвестицій””
  • Постанова КМУ від 20.08.2025 р. № 1009 “Про затвердження Порядку обстеження земельних ділянок, щодо яких прийнято рішення про надання податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів у зв’язку з визнанням земельних ділянок непридатними для використання через потенційну загрозу їх забруднення вибухонебезпечними предметами”
  • Постанова КМУ від 20.08.2025 р. № 1003 “Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні”
  • Постанова КМУ від 15.08.2025 р. № 993 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо управління військовим майном”
  • Важливі зміни до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (постанова КМУ від 30.12.2022 №1487)

Останні коментарі

  • Марія до Типовий індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем
  • Інна до Меню-вимога на видачу продуктів харчування [держсектор]
  • ФОП продає свою продукцію іншим ФОПам: з РРО чи ні – Газета "Все про бухгалтерський облік" до Закон України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.95 р. № 265/95-ВР
  • Реалізація власної продукції та супутніх послуг: з РРО чи без – Газета "Все про бухгалтерський облік" до Закон України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.95 р. № 265/95-ВР
  • Чи можна застосовувати електронні чеки ПРРО в інтернет-торгівлі – Газета "Все про бухгалтерський облік" до Закон України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.95 р. № 265/95-ВР

Browse by Category

  • Автомобільні перевезення
  • Адміністрування податків
  • Акциз
  • Бланки звітності
  • Будівництво
  • Будівництво
  • Бухоблік
  • Бюджет
  • Верховна Рада
  • Верховний Суд
  • Видавнича справа
  • Відпустки
  • Відрядження
  • Господарські договогри
  • Готельний бізнес
  • Гральний бізнес
  • Громадське харчування
  • Грошовий обіг
  • Держказначейство
  • Держкомбуд
  • Держкомзем
  • Держмитслужба
  • Держпраці
  • Добувна промисловість
  • Договори
  • Документи з інвентаризації
  • Екоподаток
  • Єдиний податок
  • ЄСВ
  • За видавниками
  • За типами
  • Загальне
  • Закони
  • Запаси
  • Заяви та інші документи
  • Збройні сили
  • Звітність грального бізнесу
  • Звітність добувної промисловості
  • Звітність з єдиного податку
  • Звітність з ПДВ
  • Звітність з плати за землю
  • Звітність з податку на доходи та ЄСВ
  • Звітність з податку на нерухомість
  • Звітність з податку на прибуток
  • Звітність з трансфертного ціноутворення
  • Звітність щодо місцевих податків
  • ЗЕД
  • Земельні відносини
  • Інвентаризація
  • Інші держоргани
  • Інші документи
  • Інші форми звітності
  • Кабінет Міністрів
  • Кодекси
  • Комунальне господарство
  • Листи
  • Лісове господарство
  • Ліцензування
  • МВС
  • Митна служба
  • Міжнародні договори
  • Мін'юст
  • Мінагрополітики
  • Мінгромад
  • Міндовкілля
  • Мінекології
  • Мінекономіки
  • Міненергетики
  • Мінінфраструктури
  • Міністерство оборони
  • Мінкультури
  • Міносвіти
  • Мінпраці
  • Мінпромполітики
  • Мінрегіонбуд
  • Мінрегіонполітики
  • Мінрегіонрозвитку
  • Мінреінтеграції
  • Мінсоцполітики
  • Мінтранс
  • Мінфін
  • Мінцифри
  • Місцева влада
  • Місцеві органи влади
  • МОЗ
  • МОН
  • МОУ
  • МШП
  • НАДС
  • НАЗК
  • Накази
  • Національний банк
  • Нематеріальні активи
  • Неприбуткові організації
  • Нерухомість
  • НКРЕКП
  • НКЦПФР
  • Оборонна промисловість
  • Оплата праці
  • Оренда
  • ОСББ
  • Освіта
  • Основні засоби
  • Охорона здоров'я
  • Охорона праці
  • ПДВ
  • ПДФО
  • Пенсійний фонд
  • Первинні документи
  • Первинні документи ЗСУ
  • Перевезення
  • Перевірки
  • Плата за землю
  • Податки
  • Податкова
  • Податок на нерухомість
  • Податок на прибуток
  • Постанови
  • Постанови КМУ
  • Праця і зарплата
  • Президент України
  • Промисловість
  • Публічні закупівлі
  • Рентна плата
  • Рішення
  • Роз'яснення
  • Розпорядження
  • РРО, каса
  • Сільське господарство
  • Соцстрахування
  • Статистика
  • Статистична звітність
  • Судові органи
  • Торгівля
  • Транспорт
  • Трансфертне ціноутворення
  • Трудові відносини
  • Трудові договори
  • Туристична діяльність
  • ФДМУ
  • Фінансова звітність
  • Фінансові послуги
  • Фінмоніторинг
  • Фонд соцстрахування
  • Фондовий ринок
  • Сайт газети
  • Передплатити газету
  • Карта сайту

Copyright © газета "Все про бухгалтерський облік", 2020-2024   тел: (044) 365-02-82, (067) 325-60-58            

No Result
View All Result
  • ПКУ
  • За видавниками
    • Верховна Рада
    • Кабінет Міністрів
    • Податкова
    • Міністерства
      • Мінфін
      • Мінекономіки
      • Мін’юст
      • Мінсоцполітики
      • Мінагрополітики
      • МОЗ
      • Мінгромад
      • МОН
      • Міненергетики
      • Мінінфраструктури
      • Мінпраці
    • Національний банк
    • Фонд соцстрахування
    • Держказначейство
    • Судові органи
    • Інші держоргани
      • Держпраці
      • Митна служба
      • Держкомзем
      • Держкомбуд
    • Міжнародні договори
  • За типами
    • Кодекси України
    • Закони
    • Постанови КМУ
    • Постанови
    • Накази
    • Листи
    • Інші документи
  • За напрямками
    • Бухгалтерський облік
      • Національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку
      • МСФЗ та МСБО
      • Інвентаризація
      • Методичні рекомендації з бухобліку
      • Бухоблік в бюджетних установах
    • Трудові відносини
      • Відпустки
      • Оплата праці
    • Податки
      • Адміністрування податків
      • Акциз
      • ПДВ
      • Трансфертне ціноутворення
      • Угоди про уникнення подвійного оподаткування
      • Узагальнюючі податкові консультації
    • Відрядження
    • Грошовий обіг
      • Валюта і валютні операції
    • РРО, каса
    • Земельні відносини
    • Нерухомість
    • Оренда
  • За галузями
    • Автомобільні перевезення
    • Промисловість
      • Добувна промисловість
      • Оборонна промисловість
    • Сільське господарство
    • ЗЕД
      • Угоди про вільну торгівлю
    • Бюджет
    • Будівництво
    • Освіта
    • Охорона здоров’я
  • Корисна інформація
    • Словник бухгалтерських термінів
    • Державні класифікатори
    • Довідкова інформація
    • Бланки та шаблони документів

Copyright © газета "Все про бухгалтерський облік", 2020-2024   тел: (044) 365-02-82, (067) 325-60-58